Helgen.

I fredags tog jag tåget ner till hemstaden. Det vankades 10-års jubileum! Alltså hela 10 år sedan jag gick ut nian. Galet vad tiden går fort!
Klassfesten bestod av 9:or från 4 högstadieskolor. Festen var otroligt kul och att träffa alla gamla vänner var verkligen riktigt roligt! Tyvärr saknades en hel del av de gamla klasskompisarna men men.. Det var fullt upp med att hålla reda på de som var där.

Innan hade alla fantiserat om varandra och man trodde väl typ att hela sin gamla klass var läkare, advokater, hade startat spännande företag, hade lämnat staden och bodde i fina hus med underbara familjer.
Så var inte fallet.
Det var ett inferno av småbarnsföräldrar, singlar, kvar-i-stanare, lite tjockare, lite tunnhårigare och de flesta var precis som när man sågs sist.

Det var så otroligt roligt. Kvällen avslutades med att jag och min gamla bästis satt utanför våra mammors hus (de är grannar) och pratade i 1½ timme.. 04.00 kom vi på att vi frös!

51910-377
På lördagen tog vi en snabbsväng ut i skogen. På 45 minuter fann vi  10 liter kantareller så nu är min lilla frys fylld!
 
Efter svampjaktenträffade jag min väns höns, haha.. länge sedan jag skrattade så mycket. Kolla på kortet, hönan pickar så fort så han inte ens fastnade på bilden. Sen bet han mig i naglarna också i hopp om att det var ett smarrigt frö.
I hemstaden har de byggt en strandpromenad efter vattnet. En bit av promenaden består av typ bryggor som sitter över vattnet i berget. Otroligt vackert och häftigt. Här är ett kort på min hemliga mamma framför bron som hänger i berget.
 
Vädret var otroligt vackert så vi tog en promenad i stan, i solen vid en vattenpump badade gråsparvarna.


Här ska ni få se något som fick mig skratta hejdlöst. Innan klassfesten åkte jag hem till min vän J. Hon har en ny kille. Dock hjälper han inte till så mycket hemma så en dag när han kom hem till henne bad hon honom att ta hand om disken. Resultatet ser du nedan: (Kastrullen till vänster är en teflonkastrull som hon inte tagit hand om så väl, men vi tog kortet så så man skulle kunna jämföra. Eg ska kastrullerna båda vara svarta inuti)

Han har alltså kört Svinto i en teflonkastrull! Gu va vi skratta... Killar!




Ja där har ni min helg... ;)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det låter som en härlig helg! :)

Postat av: anna

härlig helg! haha jag börjar t.o.m. fnissa när jag tänker på svinto i en teflonkastrull :)

2006-10-17 @ 07:57:07
URL: http://annawii.webblogg.se/index.html
Postat av: Therese

Roligt med klassfest! Speciellt i en sådan fin stad :-) Nästan så man längtar hem lite grann...

2006-10-17 @ 11:26:44
Postat av: MakeUpYourMind

Gud vad mysigt..

2006-10-17 @ 14:31:11
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Anonym

Jessica: Ja det var det! :)

Anna: Ja haha.. killar.. ;)

Therese: Kommer du från samma stad?

MakeUp: Ja verkligen! :)

2006-10-17 @ 16:23:34
Postat av: Therese

Ja, det gör jag! Men flyttade därifrån för två år sen. Fast jag är hemma och jobbar under somrarna. Och jag erkänner jag saknar staden...

2006-10-17 @ 16:36:06
Postat av: Sannossi

Therese: Men va kul! Då kanske vi vet vilka varandra är.. ;)
Flyttade dock för 6 år sedan.

2006-10-17 @ 16:48:14
Postat av: Emma

Låter som en mysig helg!Men höns brukar väl oftast vara av kvinnligt kön? Ingår väl i konceptet höna liksom.

2006-10-22 @ 11:14:49
Postat av: Sannossi

Emma: Han, hon, whatever...

2006-10-22 @ 15:49:24
URL: http://sannossi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback