Hudanalys..

51910-438

Det märket jag använt nu senast är Ole Henriksen. För att inte lägga ut allt för mycket pengar på något man inte trivs med köpte jag ett "travel kit". Jag provade Normal/Dry. Finns även Normal/Oily.
Kittet innehöll:
On-The-Go Exhilarating Cleaneser
Pick me up Face Tonic
Herbal Day Cream 15 Spf
Pure Perfection - Night Cream
Firm Action Pore Refining Mask
New Beginning - Face Scrub

Jag gillade både tvätten och ansiktsvattnet. Dag & nattkrämerna luktade inte så gott.. Och sved när man smörjde in sig. Masken och skrubben - varken bu eller bä.
Så.. Detta hypade märke gav mig inte mersmak alls. Det enda det gav mig var oönskade milier.. Nej, tyvärr Ole - ingen fortsättning följer..


51910-440
Innan Ole Henriksen testade jag ett annat "travel kit". Den gången kom det från Dermalogica. Jag valde Normal/Dry. Finns även Normal/Oily, Sensitised Skin, Acne Prone Skin kit & Dry Skin kit. jag gjorde en chansning, kan hända att det varit bättre med något av de andra kitten.
Innehåll:
Special Cleansing Gel
Skin smoothing cream
Gentle cream exfoliant
Multi-active toner
hydrating masque
Smoothing eye-make up remover

Ja produkternas lukt föll mig inte alls i smaken, luktade kemikaliskt (däck?). Ansiktsvattnet är i en liten sprayflaska vilket känns väldigt fräsht dock vet jag inte om det är det bästa sättet att fördela vattnet i ansiktet. Nu var det ett tag sedan jag testade Dermalogica (i sommras) och tydligen sätte det inga djupa spår för jag minns knappt om jag var nöjd. Ja jag var tydligen inte tillräckligt nöjd för att fortsätta.

51910-441
Japp.. Och i allra först kom Lancôme. Innan Lancôme slarvade jag och körde vanlig tvål eller lite blandat.. Körde ingen röd tråd alls.
Efter ha använt produkterna ett tag så såg i alla fall mamma att jag börjat använda något nytt ( som märktes på ett bra sätt)
Jag använde:
Gel Clarté
Tonique Clarté
Aqua Douceur
Bi-Facil
Pure Empreinte Masque
Hydra Intense Masque
Exfoliance Clarté
Jag vet inte varför jag slutade använda dessa produkter.. Trodde väl att gräset var grönare på andra sidan.. ;)
Maskerna och skrubben använder jag fortfarande, även Bi-Facil som är är helt oslagbar!

Tänkte testa Biotherm  näst och om jag inte blir nöjd där så blir det Lancôme igen!


Kommentarer
Postat av: Camilla

lancome är bbra grejer!

Postat av: Kerstin

Jag älskar Lancomes Bi-Facil. Helt underbar.

2006-11-07 @ 08:17:28
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/
Postat av: Sannossi

Camilla: Yes indeed!

Kerstin: Du har så rätt!

2006-11-07 @ 11:15:58
URL: http://sannossi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback