Crash boom bang.

51910-477
Vilken dag.
Idag när jag skulle cykla till jobbet så blev jag påkör av en taxi!

Tänken har slagit mig flera gånger att jag en vacker dag kommer bli påkörd i den här stan. Taxibilar är ju helt galna. Och idag ja då hände det.
Jag flög som en vante och landade på huvet/axeln/höften,
Ambulansen kom med blåljus och även polisen kom. Har spenderat förmiddagen på St Görans. Nu mår jag i alla fall bra och lyckades undkomma med en rejäl bula i huvvet, öm hand och min höft värker. Lite blåmärken har jag även skaffat mig! Med tanke att jag inte hade hjälm så ska jag vara riktigt glad!
Min cykel däremot är ej längre cyklingsduglig. Min älskade cykel.. :(

Taxichauffören var född 1923.. Det är ju faktiskt inte klokt.


Nu till det något komiska.. Det var ju lite folk i krokarna när det inträffade och en av killarna som kom fram och hjälpte till gav mig sitt visitkort! Jag minns det knappt men han flirtade mitt i olyckan!! Faktiskt lite cool.
Sen så var det 2 ambulanskillar. Vi satt rätt länge i ambulansen och pratade i väntan på att polisen förhörde taxigubben och då försökte en ena ambulanskillen sälja in sin kollega!

Sen åkte jag med de 2 poliserna till sjukhuset. De följde med in och sen åkte de, efter jag suttit och väntat på min tur i ca 10 minuter kommer den ena polisen in igen och ber om ursäkt om han verkar oproffsig men att han var bara tvungen, ger mig en lapp och går.
På lappen står hans namn och nummer!


Killar..


Kommentarer
Postat av: vickie

my god, what a day! tänk vad mycket värre det kunde ha gått.. men man kanske skulle se till att bli påkörd lite oftare! ;) hehe poliser kan vara riiiktigt heta! hihi

Postat av: Daro

Oj! Tur i oturen kanske man ska säga... Vilken tur att du är oskadd. Man måste vara försiktig när man cyklar. Tyvärr så är det nog cyklisterna som får se upp för bilarna och inte tvärtom. Krya på dig!

2006-12-11 @ 20:03:05
Postat av: Daro

Oj! Tur i oturen kanske man ska säga... Vilken tur att du är oskadd. Man måste vara försiktig när man cyklar. Tyvärr så är det nog cyklisterna som får se upp för bilarna och inte tvärtom. Krya på dig!

2006-12-11 @ 20:07:28
Postat av: Daniella

hahaha, vilka killar! det låter nästan som en film, en romantisk komedi... =)

(ska du ringa dem???) ;-)

2006-12-11 @ 21:53:33
URL: http://daniella-86.blogspot.com
Postat av: Galadriel

oj, jösses! ja, är det så det går till när man blir påkörd skall jag nog se till att bli påkörd jag med :P
min fetisch för poliser är ju inte att leka med! ;)

2006-12-12 @ 10:17:59
URL: http://galadriel.blogg.se
Postat av: Galadriel

och joo, det är KLART du skall ringa dem! :)

2006-12-12 @ 10:23:43
URL: http://galadriel.blogg.se
Postat av: Sandra

Hemskt att du blev påkörd men det var riktigt komiskt att du blev uppraggad i den situationen! Nu får du ju ringa dem också :-D

2006-12-12 @ 13:06:40
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Ellinor

Stackare och stackars cykel! Tycker de ska ha körprov igen efte 65/70 års ålder. För många är verkligen inte kördugliga! Och vad ska en man född 23 ut och köra taxi för??

Men nice polis :)

2006-12-12 @ 17:59:54
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Linnea

http://gratisgen.se/?ref=33729 FÅ BLAND ANNAT SEX AND THE CITY BOX, MQ PRESENTKORT PÅ 500KR, PLAYSTATION 2, IKEA PRESENTKORT 1 000KR MED MERA! BLI MEDLEM IDAG! :D

2006-12-13 @ 05:17:29
Postat av: sofia

haha, måste ha varit uppmuntrande att vara så hett byte mitt i eländet!

2006-12-16 @ 19:44:37
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback